Cliffhanger

24 januari 2020 - Kloten, Zwitserland

Over 4 uur ben ik (als het goed is) weer in Nederland!!!

Vliegen is niet echt mijn ding, heb ik wel gemerkt. Ik vind het wachten en het vliegen niet zo erg, maar ik ga misschien weer mijn vlucht missen en deze keer ben ik ziek. Ik heb alle wc's van het vliegveld in Singapore gezien, luxe wc's wel.

Donderdag ochtend heb ik afscheid genomen van Rere, Andrea en Andrea's familie. Ik heb het super leuk gehad met hun en veel gedaan. Ik ga Andrea vast nog wel een keer zien! Ik kreeg allemaal cadeautjes, de volle koffer zit nu nog voller. Ze zei dat ik altijd weer welkom was, net als mijn familie en vrienden. Anybody plans to go to Indonesia?

IMG-20200123-WA0027

In Singapore heb ik gelukkig nog wel de stadstour kunnen doen. Ik had een overstap van 10 uur, genoeg tijd om mee te gaan op een gratis tour door de stad. Met een groep gingen we met de bus naar 2 plaatsen, waar we ook even rond mochten kijken. Het was zo vet! Het is zo groot, zo rijk, zulke grote gebouwen, zo netjes hier! Een heel groot contrast met Indonesië. Het leek hier wel New York. Nee grapje, daar ben ik nog nooit geweest

IMG_20200123_182817

Het vliegveld is ook heel mooi. Ze hebben er kleine tuintjes in de terminals, een bioscoop, een sportschool, zo veel (luxe) winkels en allerlei eten. Ik heb ook nog gegamed, bij zon echte spelcomputer die je ook in de gamehall hebt. Er was ook een hele grote fontein, waarbij er water vanaf het dak naar binnen viel. Er omheen en op alle verdiepingen stonden allemaal tropische planten. In de avond was het allemaal mooi verlicht en er was ook nog een licht- en muziekshow. Maaar ik denk dat je het gewoon zelf een keer moet zien! Singapore is een leuke stad voor een tussenstop.

IMG_20200123_151100

Ik heb heeel veel zin om iedereen weer te zien! Ik hoop dat ik mijn tussenstop in Zürich haal, want de verwachtte landtijd is 6.49 en om 6.55 moeten we boarden. Maar er zitten zo veel Nederlanders aan boord dat ik eigenlijk verwacht dat het wel goed gaat...

Tot heeeel snel!
xxx

P.s. spoiler alert! Ik heb mijn vlucht gemist, kom nu 4 uur later op Schiphol aan. Ik ben nu nog in Zwitserland, het heet hier 'Kloten', lekker toepasselijk.

Ik ga zo naar Frankfurt, en dan moet ik overstappen naar Schiphol. Als ik daar ooit kom trouwens, want aangezien het boarden nog niet is begonnen en we over een kwartier al moeten vertrekken. Nouja misschien tot ooit!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Angela namens de Prin6jes:
    24 januari 2020
    OH oh oh Juud!!
    Dit kun jij, don't worry
    Tot snel xx
  2. Omke E en tante S:
    24 januari 2020
    Beste Judith,
    panne, panne, panne.
    Ook deze zaken maken je studiereis tot een onvergetelijke. Thuis maar gauw in je (koude) nestje en da maar lekker slapen, uren, uren.
    Totdat je er weer zin in krijgt om wat te ondernemen. Alle 'live' verhalen zijn voor daarna.
    Groetjes en goede terugreis.