Drup, drup, drup, drup, drup, laat het regenen

5 november 2019 - Praya, Indonesië

Hey allemaal,

Daar sta je dan, draai je de kraan open en komt er geen water uit. Helaas, het water is hier op. Dit gebeurd helaas wel vaker. Als het goed is, is er wel weer water als het wat gaat regenen. Maar Google zegt dat dat nog wel even gaat duren…

We hebben een ton (nee, niet als in prullenbak voor de Enschedese mensen, maar een bak) in ons huis staan met water waar we nu de wc mee door moeten spoelen en ons mee moeten wassen. Wat een feest, want mijn haar is super vet, had het al 3 dagen niet gewassen. Gelukkig kennen ze hier ook babydoekjes, die we nu ook gebruiken om onze afwas mee te doen.

De wasmachine was laatst ook al kapot, gelukkig hebben we net gisteren nog ons beddengoed gewassen.

Over water gesproken, drinkwater komt hier niet uit de kraan. We hebben grote gallons van 19 liter waar drinkwater in zit. Dat kan je gewoon bij de supermarkt kopen en je kan ze meenemen op de scooter. Want ja, álles kan je hier meenemen op de scooter. En met z'n vieren op de scooter kan ook gewoon, niet dat ik dat doe hoor ;)

IMG_3492

Ondertussen valt op de stichting de stroom ook vaak uit en dan houden we weer even pauze (of schrijf ik deze blog). Binnen is het zonder ventilator een sauna, heerlijk om dan buiten te zitten in de wind.

Kunnen jullie de regen vanuit Nederland even doorsturen? Dan krijgen jullie de zon van mij!

Groetjesss

1. Vera:
    5 november 2019
    Omg niet je haar wassen is voor jou echt erg gezien jij altijd crème spoeling gebruikt hahaha zwaar leven meid groetjes.
  2. Judith:
    7 november 2019
    Hahaha erg he
  3. Diny Zwaaij:
    5 november 2019
    5 november drinkwater geen probleem, oplossing voor je haren: schaar erin!?? Een vraag over rijst: hebben ze 1 soort rijst en is er ook zilvervliesrijst? Dank voor je uitgebreide verhalen, dank, en tot de volgende!
  4. Judith:
    7 november 2019
    Haha mijn haar gaat er niet af hoor. Ze hebben 1 soort rijst (of nouja, ook gebakken rijst en gele rijst). Zilvervliesrijst heb ik nog niet gezien.
  5. Annette Zwaaij:
    6 november 2019
    o heerlijk straks in de regen je haren wassen :)