Gestrand, ver weg van het strand...

15 oktober 2019 - München, Duitsland

Juud, waarom reageer jij op whatsapp? Nou, Judith zit nog steeds in München.

Ik had bij mijn eerste vlucht 40 minuten vertraging opgelopen. Toen ik uit het vliegtuig stapte had ik nog een kwartier, dan zou het vliegtuig vertrekken. Het personeel van mijn eerste vliegtuig had gezegd dat ze waarschijnlijk wel zouden wachten. Maar helaas… Ik heb nog gerend, maar de gate was al dicht. Met twee dagen vertraging als resultaat…

Gelukkig waren er 9 anderen die hetzelfde probleem hadden. Het was heel gezellig samen, erg leuk om zo snel al anderen te ontmoeten. We hebben lang in de rij voor de service desk moeten wachten, maar ondertussen hebben we veel gepraat en grapjes gemaakt. Mijn vliegtickets zijn nu omgeboekt, dus stop maar met het stalken van die andere vluchtnummers. Hierbij de nieuwe:

2. München (MUN) - Singapore (SIN)

21.55 15 okt – 16.05 16 okt

Lufthansa LH790

3. Singapore (SIN) - Jakarta (CGK)

17.20 16 okt – 18.05 16 okt

Singapore Airlines SQ964

4. Jakarta (CGK) – Lombok (LOP)

05.45 17 okt – 08.55 17 okt

Garuda Indonesia GA434

De vliegtijden zijn trouwens de locale tijden (dus niet van hier in Nederland). Nog maar 3 vluchten te gaan dus!

WhatsApp Image 2019-10-15 at 10.13.45

“En wat nu?” denken jullie vast. Nou, uiteindelijk kom ik wel in Indonesië hoor! Ik hoop dat ik in het vliegtuig een beetje kan slapen, want ik ben inmiddels wel moe. Ik hoop dat ik in Jakarta tijd heb om een uiltje te knappen in een hotel, zodat ik met veel energie in Praya aankom!

Ik zit nu in een uitgestorven hal van het vliegveld (op twee chinezen na die de rust net bruut verstoord hebben). Ik heb inmiddels mijn vaste bedje van 4 stoelen en heb ook al een eigen wc geclaimd. Er is gratis wifi en ik heb bij de service desk van Lufthansa koekjes meegenomen (dat waren ze me wel verschuldigd vond ik). Gelukkig heb ik ook nog wat handige spulletjes mee in mijn handbagage. Ik ga niet verhongeren (met dank aan mijn moeder en oma). Het enige wat ik mis is deodorant, want dat mag natuurlijk niet mee in je handbagage en dat kan je ook niet kopen hier. Dan maar extra parfum 😉

Wat is de wijze les van vandaag? Ren nooit om een vliegtuig te halen (of voor een trein, zoals Annemiek altijd zegt)!

Liefs, Judith

P.s. Shout out naar de mensen die zeiden dat ik me niet zo'n zorgen moest maken en dat ik die overstap vast zou gaan halen

P.s. Op de foto zie je hoe ik nog lekker geniet van een frikandelbroodje

WhatsApp Image 2019-10-15 at 09.53.55

1. Ischa:
    15 oktober 2019
    Ah, een echte wereldreiziger: alle plekken heeeel goed bekijken en geen haast hebben....
    En in je eentje leg je inderdaad heel makkelijk contact met anderen! Sterkte ;)
  2. Eveline:
    15 oktober 2019
    Judith, wat een ervaring! Nú al!!
  3. Inge:
    15 oktober 2019
    Wat balen, nu al vertraging. Maar je hebt de moed er goed in lees ik net. Ga er voor !
  4. Annette Zwaaij:
    15 oktober 2019
    Wel balen Judith! Had je nou toch maar een dekentje bij je. Ik hoop dat je de overstaptijd in Singapore gaat halen, maar dan moet dat vliegtuig nou wel eens gaan opstijgen in Munchen! Slaap lekker straks xxx
  5. Nel:
    15 oktober 2019
    Wat een begin, Judith. Maar het gaat vast een geweldige ervaring worden. Sterkte/plezier.