Oud en nieuw in Bali

2 januari 2020 - Seminyak, Indonesië

Gelukkig nieuwjaar!

Ik heb oud en nieuw op het strand in Bali gevierd. Er was super mooi vuurwerk en we zijn naar een leuk feest geweest. Wel apart om oud en nieuw in een ander land te vieren, want hier was het al 7 uur eerder 12 uur. Ook is er minder het gevoel van 'gezelligheid' wat je hebt in Nederland doordat het koud (en mistig) is. Maar zo vet om een keer oudejaarsavond te beleven met een cocktail aan het strand in plaats van met stamppot boerenkool in Nederland!

IMG_20191231_190641_157

Ik heb in Bali echt een leuke tijd gehad. Ik heb in mijn eentje gereisd maar heb oud en nieuw wel met de meiden van de stichting gevierd. Ik heb heel veel leuke nieuwe mensen ontmoet en heb me niet echt alleen gevoeld.

Ik heb geraft, dolfijnen gezien, gesnorkeld, geshopt en rijstvelden gezien. Ik heb ook heel veel tempels bezocht en nog een paar watervallen. Ik ben ook nog met Jill en haar kinderen naar de dierentuin geweest. Al met al heel veel vette gedaan dus! Maar ik heb ook heerlijk gechilld aan het zwembad en lekker gegeten hier. Ik ben ook veel bezig geweest met mijn camera, maar die foto's kan ik nu helaas niet delen dus dat komt wel weer als ik thuis ben.

IMG-20191225-WA0018IMG_20191229_065002IMG_20191228_093645

Ook heb ik de mount Batur beklommen. Dat was echt zo vet! Ik moest om 2 uur snachts mijn bed uit, zodat we zonsopkomst vanaf de berg konden zien. Toen we begonnen aan de klim van 1,5 uur was het dus ook nog donker. Het was er wel heel druk met allemaal toeristen die als een rijtje mieren naar boven liepen. Het was ook vermoeiend aangezien er geen trap naar boven was, maar het was het echt waard! Er was een hele mooie zonsopkomst en je kon heel ver kijken vanaf de berg. Die was trouwens 1707 m.

IMG_20191227_065108IMG-20191230-WA0006IMG-20191230-WA0014IMG-20191230-WA0005

Ik heb ook het hele eiland over gereden, ik heb een scooter mee. Ik vind scooter rijden hier zo leuk, omdat je zo veel verschillende dingen in korte tijd ziet.
Bali is heel anders dan Lombok. Er is minder armoede. Ook zijn mensen hier hindoeïstisch, overal op straat staan offer bakjes met wierook. Het ruikt hier dan ook heel lekker :)  Bali is echt een vakantie land en dat is fijn om ook te zijn geweest.

Liefs,
Judith

1. Ischa:
    Gelukkig nieuwjaar!
    Hé cacao, plantage?
  2. Judith:
    3 januari 2020
    Haha nee. De eigenaar van het hostel nam ons even mee naar een verborgen waterval. We moesten eerst door een soort van jungle waar ook allemaal vruchten aan bomen hingen enzo. En dus ook een cacaoboom. De man klom even in de boom en haalde die er voor ons af
  3. Annette Zwaaij:
    2 januari 2020
    Gelukkig nieuwjaar Judith! Wat een schitterende foto’s! Ik geniet weer met je mee! XXX
  4. Diny Zwaaij:
    2 januari 2020
    Gelukkig Nieuwjaar en nog een paar mooie weken toegewenst van Oma!
  5. Omke E en tante S:
    3 januari 2020
    Gelukkig nieuwjaar. Wij genieten van jouw
    reisverhalen. Het was hier oudejaarsavond verschrikkelijk mistig. En vandaag heeft het de hele dag geregend. Nog een fijne tijd daar ! Nog even en dan
    Hopen wij jou weer in levende lijve terug te zien! Groeten van Egbert en Saapke.